Dokud nemá web na internetu zajištěnou dostatečnou návštěvnost, dá se považovat za tu více a tu méně zbytečný. Ne proto, že by snad na něm nemohla být publikována nějaká nabídka, ale proto, že si taková nabídka nenachází cestu k těm, jimž by měla být určena. A když se něco nabízí, ale nikdo o to neprojevuje žádoucí zájem, je tu všechno snažení marné. Web sice existuje, ale význam v podstatě nemá.
Je samozřejmostí, že si nikdo z lidí nepořizuje podobný internetový výtvor, aby z něj nic neměl. Každý web vzniká s určitým záměrem, který by se měl vyplnit. Ale co když tedy scházejí návštěvníci, a tedy žádoucí klienti? Co potom s tím?
Pokud selžou všechny snahy provozovatele takového webu, netěšícího se dostatečnému zájmu veřejnosti, může obvykle pomoci už jenom SEO expert, a to tím, čemu se odborně říká optimalizace pro internetové vyhledávače.
Tato optimalizace, tedy SEO, totiž dokáže zvýšit návštěvnost na jakémkoliv webu, a to tím, že se takový web přizpůsobí tomu, co od něj očekávají internetové vyhledávače. A jak vědí všichni, kdo tomu aspoň trochu rozumí, jsou to právě vyhledávače, co rozhoduje o tom, co lidé na internetu najdou. Nikdo dnes nehledá tak, že by střílel od boku, že by si zkoušel vymýšlet různé URL adresy a doufal, že náhodou kápne na to pravé. Dnes se zadá do vyhledávače žádané klíčové slovo a vyhledávač už se postará. Najde klidně i nespočet webů, ze kterých si lidé běžně vyberou pro své uspokojení některý z odkazů nabízených hned vpředu.
A optimalizace může webu pomoci s dosažením právě takového dokonalého postavení ve vyhledávačích. A proto je často tak důležitá SEO konzultace a po ní provedení žádoucích změn, které udělají z nedokonalého webu web dokonalý. Protože tím se nesporně zajistí vysoká návštěvnost. A až ta přinese tomu, kdo web provozuje, tolik potřebné úspěchy.